mandag 22. desember 2008

Rotehue


Jeg er, har alltid vært, og kommer sikkert alltid til å være et rotehue. Selv om jeg egentlig er besatt av organisering og orden. Alle andre har ryddige rom i kollektivet, utenom meg. Men jeg har nå funnet ut at det egentlig ikke er min skyld, men det faktumet at jeg har alt for mye ting. Jeg har ikke plass til alt, jeg har kronisk samlemani, og jeg hater å kaste ting. Virkelig, jeg har alltid bruk for noe engang i framtiden, eller...det finnes ihverfall en liten mulighet for at jeg kanskje kan ha det. Så jeg tror at overgangen nå, fra 2008 til 2009 må bli en overgang. Jeg har vært et rotehue i snart 21 år, så nå er det på tide. Jeg satser på å bruke en dag i romjula på å kaste, kaste, kaste og så kaste litt til. Noe av det ihvertfall, de tingen som det er litt vanskelig å gi slipp på, men som jeg egentlig ikke trenger kan jeg vel kanskje legge i en eske eller tre på loftet. Da er de ihvertfall ut av rommet mitt, og det var jo egentlig hele poenget. Og ting som er fint brukbare kan det jo godt hende det er noen som kan ha nytte av.

Ut skal det ihvertfall!

Ingen kommentarer: